Araştırma Konusu: Paracelsus Doğu’ya Gidiyor: Erken Modern Dönemde Osmanlı Tıbbı
Harvard Üniversitesi Tarih ve Orta Doğu Çalışmaları ortak programında doktora adayı olan Akif Ercihan Yerlioğlu, 2007’de psikoloji alanında lisans, 2010 yılında da klinik psikoloji dalında yüksek lisansı derecesi almış ve psikoterapist olarak çalışmıştır. Başlıca ilgi alanları, tıp tarihi ve erken modern dönem tedavi pratiklerinin sosyal tarihidir. ANAMED’deki araştırmasında, 17. yüzyıl ortaları ila 18. yüzyılda Osmanlı tıp söylemi, özellikle de genel olarak tıbb-ı cedid (“yeni tıp”) teriminin şemsiyesi altında toplanan yenilikçi fikirler üzerinde çalışıyor. Araştırmasında kapsamlı bir yaklaşımı benimseyen Yerlioğlu, erken modern dönem Osmanlı tabiplerinin yazdığı tıp metinlerini ve sağlık piyasasında devlet ile hekimler arasında yaşanan etkileşimleri analiz etmektedir.
Çerez Bildirimi
Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya içeriği sağlamak ve trafiği analiz etmek için kullanılır. "Tümünü kabul et"i seçerek tüm tanımlama bilgilerini kabul edebilir ya da "Çerez ayarlarını kişiselleştir"i seçerek ayarları düzenleyebilirsiniz.
Herhangi bir web sitesini ziyaret ettiğinizde, tarayıcınızda çoğunlukla çerezler şeklinde bilgi depolayabilir veya alabilir. Bu bilgiler sizinle, tercihlerinizle veya cihazınızla ilgili olabilir ve çoğunlukla sitenin beklediğiniz gibi çalışmasını sağlamak için kullanılır. Bilgiler genellikle sizi doğrudan tanımlamaz, ancak size daha kişiselleştirilmiş bir web deneyimi sağlayabilir. Gizlilik hakkınıza saygı duyduğumuz için, bazı tanımlama bilgilerine izin vermemeyi seçebilirsiniz. Daha fazlasını öğrenmek ve varsayılan ayarlarımızı değiştirmek için farklı kategori başlıklarına tıklayın. Çerez politikasını görüntülemek için buraya tıklayın.
Bu çerezler, web sitesinin çalışması için gereklidir ve sistemlerimizde kapatılamaz.
İstatistiki Çerezler
Bu çerezler, hizmetimizi tüm kullanıcılarımıza nasıl geliştirebileceğimiz konusunda fikir vermek ve anonim bir kullanıcı olarak web sitemizle nasıl etkileşim kurduğunuzu anlamak için kullanılır.
Hedefleme Çerezleri
Bu çerezler, profilinizi oluşturmak ve ilgi alanlarınıza uygun reklamlar sağlamak için kullanılır. Ayrıca, bir reklamı görme sayınızı sınırlandırmak ve reklam kampanyasının etkinliğini ölçmeye yardımcı olmak için kullanılır.