Araştırma Konusu: Korsan Siyaseti: 17. Yüzyıl Akdeniz’inde Osmanlı Korsanları
Eda Özel, Harvard Üniversitesi Tarih ve Orta Doğu Çalışmaları ortak programında doktora adayıdır. İlgi alanları arasında Osmanlı denizcilik tarihi, 16. ve 17. yüzyıllarda Akdeniz’in iktisadi tarihi, Osmanlı haritacılık tarihi ve kapitalizm tarihi bulunmaktadır. Doktora tez araştırmasının bir bölümünü oluşturan ANAMED projesinde, korsanlığın ekonomik maliyetleri ve faydalarının yanı sıra korsan faaliyetlerinin Akdeniz’deki siyasi ve ticari ilişkilerin seyrine nasıl yön verdiğini araştırıyor. Özel, çalışmasında dijital beşerî bilimlere ait uygulamaları tarihsel araştırma yöntemleriyle bir arada kullanarak korsanlığın nicel yönlerine odaklanmaktadır.
Çerez Bildirimi
Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya içeriği sağlamak ve trafiği analiz etmek için kullanılır. "Tümünü kabul et"i seçerek tüm tanımlama bilgilerini kabul edebilir ya da "Çerez ayarlarını kişiselleştir"i seçerek ayarları düzenleyebilirsiniz.
Herhangi bir web sitesini ziyaret ettiğinizde, tarayıcınızda çoğunlukla çerezler şeklinde bilgi depolayabilir veya alabilir. Bu bilgiler sizinle, tercihlerinizle veya cihazınızla ilgili olabilir ve çoğunlukla sitenin beklediğiniz gibi çalışmasını sağlamak için kullanılır. Bilgiler genellikle sizi doğrudan tanımlamaz, ancak size daha kişiselleştirilmiş bir web deneyimi sağlayabilir. Gizlilik hakkınıza saygı duyduğumuz için, bazı tanımlama bilgilerine izin vermemeyi seçebilirsiniz. Daha fazlasını öğrenmek ve varsayılan ayarlarımızı değiştirmek için farklı kategori başlıklarına tıklayın. Çerez politikasını görüntülemek için buraya tıklayın.
Bu çerezler, web sitesinin çalışması için gereklidir ve sistemlerimizde kapatılamaz.
İstatistiki Çerezler
Bu çerezler, hizmetimizi tüm kullanıcılarımıza nasıl geliştirebileceğimiz konusunda fikir vermek ve anonim bir kullanıcı olarak web sitemizle nasıl etkileşim kurduğunuzu anlamak için kullanılır.
Hedefleme Çerezleri
Bu çerezler, profilinizi oluşturmak ve ilgi alanlarınıza uygun reklamlar sağlamak için kullanılır. Ayrıca, bir reklamı görme sayınızı sınırlandırmak ve reklam kampanyasının etkinliğini ölçmeye yardımcı olmak için kullanılır.