Araştırma Konusu: Geçiş Dönemleriyle Başa Çıkmak: Türkiye, Suriye, Lübnan ve Irak’ın Birbiriyle Bağlantılı İnşa Süreçleri (1918-1928)
Orçun Can Okan, Columbia Üniversitesi Tarih Bölümü’nde doktora adayıdır. Tez araştırmasında Osmanlı İmparatorluğu’nun sona ermesinin ardından Türkiye’de Cumhuriyet’in, bugünkü Suriye, Lübnan ve Irak’ta ise Milletler Cemiyeti’ne bağlı manda yönetimlerinin kurulmasını inceliyor. Tezinde, 1918 ve 1928 arasındaki on yılda geç dönem Osmanlı toplumunun elit ve elit olmayan kesimlerinin bu Osmanlı sonrası rejimlere geçiş süreciyle nasıl başa çıktıklarına dair karşılaştırmalı bir analiz geliştirmeyi amaçlamaktadır. Okan, doktora çalışmalarına başlamadan önce, Boğaziçi Üniversitesi’nde tamamladığı lisans ve yüksek lisans eğitimleriyle bağlantılı olarak Uppsala, Beyrut Amerikan, Kahire ve Yale Üniversitelerinde de okuma fırsatı bulmuştur.
Çerez Bildirimi
Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya içeriği sağlamak ve trafiği analiz etmek için kullanılır. "Tümünü kabul et"i seçerek tüm tanımlama bilgilerini kabul edebilir ya da "Çerez ayarlarını kişiselleştir"i seçerek ayarları düzenleyebilirsiniz.
Herhangi bir web sitesini ziyaret ettiğinizde, tarayıcınızda çoğunlukla çerezler şeklinde bilgi depolayabilir veya alabilir. Bu bilgiler sizinle, tercihlerinizle veya cihazınızla ilgili olabilir ve çoğunlukla sitenin beklediğiniz gibi çalışmasını sağlamak için kullanılır. Bilgiler genellikle sizi doğrudan tanımlamaz, ancak size daha kişiselleştirilmiş bir web deneyimi sağlayabilir. Gizlilik hakkınıza saygı duyduğumuz için, bazı tanımlama bilgilerine izin vermemeyi seçebilirsiniz. Daha fazlasını öğrenmek ve varsayılan ayarlarımızı değiştirmek için farklı kategori başlıklarına tıklayın. Çerez politikasını görüntülemek için buraya tıklayın.
Bu çerezler, web sitesinin çalışması için gereklidir ve sistemlerimizde kapatılamaz.
İstatistiki Çerezler
Bu çerezler, hizmetimizi tüm kullanıcılarımıza nasıl geliştirebileceğimiz konusunda fikir vermek ve anonim bir kullanıcı olarak web sitemizle nasıl etkileşim kurduğunuzu anlamak için kullanılır.
Hedefleme Çerezleri
Bu çerezler, profilinizi oluşturmak ve ilgi alanlarınıza uygun reklamlar sağlamak için kullanılır. Ayrıca, bir reklamı görme sayınızı sınırlandırmak ve reklam kampanyasının etkinliğini ölçmeye yardımcı olmak için kullanılır.