Betül Kaya Chicago Üniversitesi Yakındoğu Dilleri ve Medeniyetleri Bölümü’nde doktora adayıdır. Osmanlı İmparatorluğu’nun 17. yüzyıldaki sosyo-legal tarihiyle ilgilenen Kaya, araştırmasında özellikle Rum Ortodoks cemaatlerine odaklanıyor. Araştırma projesi, 17. yüzyıl başlarında gayrimüslimlerin dini ritüelleri yerine getirme biçimlerini, Osmanlı ulemasının toplumsal ve dini normların tanımlanmasında oynadığı rolü ve gayrimüslim dini pratiklerine yönelik düzenlemeler hakkında din âlimlerinin nasıl fikir yürütüp birbirlerinin varsayımlarına nasıl karşı çıktıklarını incelemeyi amaçlıyor. Kaya ayrıca hukuk söylemlerinde ve sosyal politikalarda meydana gelen değişimleri farklı dini cemaatlerin nasıl deneyimlediğini ve bunlarla nasıl başa çıktığını göstermeyi de hedeflemektedir.
Çerez Bildirimi
Çerezler, içeriği ve reklamları kişiselleştirmek, sosyal medya içeriği sağlamak ve trafiği analiz etmek için kullanılır. "Tümünü kabul et"i seçerek tüm tanımlama bilgilerini kabul edebilir ya da "Çerez ayarlarını kişiselleştir"i seçerek ayarları düzenleyebilirsiniz.
Herhangi bir web sitesini ziyaret ettiğinizde, tarayıcınızda çoğunlukla çerezler şeklinde bilgi depolayabilir veya alabilir. Bu bilgiler sizinle, tercihlerinizle veya cihazınızla ilgili olabilir ve çoğunlukla sitenin beklediğiniz gibi çalışmasını sağlamak için kullanılır. Bilgiler genellikle sizi doğrudan tanımlamaz, ancak size daha kişiselleştirilmiş bir web deneyimi sağlayabilir. Gizlilik hakkınıza saygı duyduğumuz için, bazı tanımlama bilgilerine izin vermemeyi seçebilirsiniz. Daha fazlasını öğrenmek ve varsayılan ayarlarımızı değiştirmek için farklı kategori başlıklarına tıklayın. Çerez politikasını görüntülemek için buraya tıklayın.
Bu çerezler, web sitesinin çalışması için gereklidir ve sistemlerimizde kapatılamaz.
İstatistiki Çerezler
Bu çerezler, hizmetimizi tüm kullanıcılarımıza nasıl geliştirebileceğimiz konusunda fikir vermek ve anonim bir kullanıcı olarak web sitemizle nasıl etkileşim kurduğunuzu anlamak için kullanılır.
Hedefleme Çerezleri
Bu çerezler, profilinizi oluşturmak ve ilgi alanlarınıza uygun reklamlar sağlamak için kullanılır. Ayrıca, bir reklamı görme sayınızı sınırlandırmak ve reklam kampanyasının etkinliğini ölçmeye yardımcı olmak için kullanılır.